TeleID - legitimering på avstand

GDPR gjør det viktigere enn noensinne at bedrifter vet hvem de kommuniserer og deler personopplysninger med. Med TeleID kan du kommunisere trygt og sikkert med kundene dine gjennom BankID.
Ved kundekontakt per telefon eller chat er det ofte behov for å legitimere kunden man kommuniserer med. TeleID-tjenesten vår løser dette.
Kundekontakten igangsetter legitimering og ber kunden om å åpne BankID-en sin og legitimere seg. Når ID-sjekken er fullført, vises resultatet på skjermen.
Tjenesten er nettbasert, så den krever ingen integrasjon eller utvikling.
Tjenesten inkluderer også et sertifikat, slik at bedriftens navn vises på skjermen når kunden legitimerer seg med BankID.
flow1
1. Kundekontakten igangsetter legitimering per telefon via TeleID og ber kunden om å åpne BankID-en sin.
flow2
2. Kunden åpner BankID-en sin og legitimerer seg mot bedriftens navn, som vises på skjermen.
flow3
3. Når legitimeringen er fullført, vises resultatet på kundekontaktens skjerm.
INGEN INTEGRASJON
TeleID er en nettbasert nøkkelferdig tjeneste og krever derfor ingen integrasjon eller utvikling hos bedriften.
EGET BANKID-SERTIFIKAT
Vi tilbyr også bedriften et unikt sertifikat, slik at bedriftens navn vises på skjermen når kunden legitimerer seg med BankID.
LOGG PÅ TIDLIGERE LEGITIMERINGER
Bedriftens administrator får tilgang til tidligere legitimeringer utført via BankID-innlogging.

Vil du vite mer om TeleID?

Kontakt oss via skjemaet eller på telefon (+46) 08-425 125 60 for å få mer informasjon eller avtale en demonstrasjon.

    Skjemaet beskyttes av reCAPTCHA, som benytter Googles personvernserklæring og brukervilkår.