TeleID - legitimering på avstand
GDPR gjør det viktigere enn noensinne at bedrifter vet hvem de kommuniserer og deler personopplysninger med. Med TeleID kan du kommunisere trygt og sikkert med kundene dine gjennom BankID.
Ved kundekontakt per telefon eller chat er det ofte behov for å legitimere kunden man kommuniserer med. TeleID-tjenesten vår løser dette.
Kundekontakten igangsetter legitimering og ber kunden om å åpne BankID-en sin og legitimere seg. Når ID-sjekken er fullført, vises resultatet på skjermen.
Tjenesten er nettbasert, så den krever ingen integrasjon eller utvikling.
Tjenesten inkluderer også et sertifikat, slik at bedriftens navn vises på skjermen når kunden legitimerer seg med BankID.
1. Kundekontakten igangsetter legitimering per telefon via TeleID og ber kunden om å åpne BankID-en sin.
2. Kunden åpner BankID-en sin og legitimerer seg mot bedriftens navn, som vises på skjermen.
3. Når legitimeringen er fullført, vises resultatet på kundekontaktens skjerm.